11 Ağustos 2012 Cumartesi

Kara Şövalye Yükseliyor Filminin Yorumları


Ben 10 yıldan fazladır bu hikayenin sinemaya aktarılacağı günü bekleyenlerdendim ve dolayısıyla nolan'ın serisinin son filminde bu konuyu işleyecek olmasından dolayı büyük bir heyecanla bekliyordum bu filmi. fakat gördüğüm filmin çizgi romanla neredeyse hiç ilgisi olmaması, mantıksal hatalar ve bazı oyuncu tercihlerindeki yanlışlar beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattı. dışarıdan bakılınca son derece güzel bir film olduğunun düşünülmesi de gayet doğal. fakat başta da dediğim gibi biz çizgi roman takipçilerini hiç ama hiç kesmedi bu final. nolan'ın derdinin gerçekçilik olduğu söyleniyor. Fakat zaten çizgi roman da çok fazla uçuk bir batman portresi çizmiyordu. batman i diğer süper kahramanlardan ayıran en önemli nokta da buydu. sonuç itibariyle nolan'ın batman serisinde jokerin oynadığı 2. film her zaman olağanüstü ve belki de gelmiş geçmiş ve gelecek en iyi batman filmi olarak yad edilecek.Joker hayranları Kara Şövalye'yi Batman için değil, Joker için seven, dolayısıyla benim gibi Batman hayranları gibi Joker'in Batman'in önüne geçmesine tam aksine sevinen bir kitle. Yani Kara Şövalye'nin de bir sürü eksiği vardı ama bu onlar için önemli değil. Batman hayranlarına gelince ki onlardan biri ben oluyorum, biz bir Batman filmine Batman için gideriz, ondan sonra Batman'in kötülerle olan mücadelesi için, şunu demek istiyorum birbirinden renkli, birbirinden ilginç kötü adamlar vardır sen de bilirsin Batman çizgi romanında. Konuya dönersem, benim gibilerin Nolan'ın Batman filmlerini beğenmemesinin sebeplerinin başında işte Nolan'ın bu tarz şeylerle ilgilenmemesi geliyor. Yani Batman filmde kaç dakika görünmüş, Bane çizgi romandaki gibi iri, kaslı ve uzun boylu değil, Kedi Kadın'ın kostümü ne kadar olmuş? İki Surat son yarım saatte harcanmış harcanmamış, Batman uçağıyla dolaşmaktan başka bir şey yapmıyor, bunlar Nolan'ın umurunda değil, çünkü onu tek ilgilendiren şey belki de gerçekçilik
Nolan'ın ne amaçla seçtiği belli olmayan Kedi Kadın, senin de katıldığın üzere Bane'in büyük hayalkırıklığı yaratan finali ve bir anda Batman ve Robin'deki Bane'den bir farkının kalmaması, Gotham için yapılan planın alabildiğine klişe, basit ve yavan olması, bazı sahnelerde aşırı müzik kullanılması ve filmin adeta bir kuru gürültüye dönüşmesi, bir iki bölüm dışında filmin aksiyon içermemesi vs. Bu filmin kendi adıma bu kadar kötü olmasını sadece Nolan'ın gerçekçilik takıntısına bağlamıyorum, bir Batman filmi çekmemiş Nolan. Mantık olarak Batman Başlıyor'da ortaya çıkan Batman o filmde yeni yeni yükseldiği için o filmin adı Kara Şövalye Yükseliyor olmalıydı ve Batman geri planda olsa da olurdu. İkinci filmde Batman ipleri ellerine almalıydı. Bu son filmde de düşüşe geçmeliydi, The Dark Knight Falls ismi yakışırdı, ama şöyle oldu, Batman Başlıyor'da ekran süresi en uzun olan ve filmin esas kahramanı Batman'di. Kara Şövalye'de Joker açık ara Batman'in önüne geçti, Batman silikleşti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder