11 Ağustos 2012 Cumartesi

Fetih 1453′ten izlenimler

Fetih 1453 Full izleFetih 1453 HD izleFetih 1453 izleFetih 1453 tek parça izleFetih 1453 türkçe dublaj izle

Osmanlı Devleti'ne çağ atlatarak imparatorluğa taşıyan Fatih Sultan Mehmet'in 1451 yılında henüz İstanbul'u alma planları yaptığı dönemden başlayan film, şimdiye kadar çekilmiş en büyük tarihi-kahramanlık projesi olma iddiasında. 3 boyutlu animasyonların da yer aldığı filmin yapımcılığını ve yönetmenliğini Faruk Aksoy üstlenirken, senaryoyu kaleme alan Atilla Engin ve İrfan Saruhan'a Prof.Dr. Feridun Emecen, Doç.Dr. Hülya Tezcan, Doç.Dr. Gülgün Köroğlu, sanat tarihçisi Massimo Farinelli'den oluşan geniş bir danışmanlar kadrosu da eşlik ediyor.İzledim ve şunları gördüm: feth ettiğimizden çok bizans önünde ne kadar aciz olduğumuzu gördüm, bizanslıların bizden daha çok dua ettiğini gördüm, yere düşmemiş olan Osmanlı sancağının yere düştüğünü hatta tekmelendiğini gördüm, hilalden camiden çok kilise ve haç gördüm, macarlıların gelmemesinden ve satılık bir dökümcü sayesinde fetihin gerçekleştiğini gördüm.
Efektler, çekimler aksiyon güzel ama isterdim ki yıllarca dinlediğimiz o Galata sırtlarından Haliç e indirilen gemilere ayrıntılı bir şekilde yer verilsin amacından, Haliç e indikten sonraki faydasından ve bu fikrin ortaya atılışından da bahsedilsin.17 Milyon harcanmis bunun her sey bilgisayar efekti normal bi sahne yok her yeri uyduruk oyuncular resmen rezalet tanidik bir oyuncu yok adam sevgilisini bile basrolde oynatmis para vermemek icin hele hele O AKSEMSETTiN OYLE AKSEMSETTiN Mi OLUR HACi YA o nasil bi aksemsettindir allahim yarabbi, sinir oldum..
Ulubatlı hasan hiçbir türk kaynağında geçmemektedir sadece yabancı bir yazarın kaynağında geçer bundan dolayı doğruluğundan emin olamayız. Ulubatlı çok abartılmakla beraber akşemseddin hz. de çok az yer verilmiş oysa ki fetihin asıl mimarlarındandır akşemseddin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder